بررسی سونی اريکسون Z530(1)


 






 
سونی اريکسون مدل درب دار Z530 را عرضه کرد که دارای ويژگی های موسيقی بسياری می باشد . اين مدل در نگاه اول بسيار شبيه مدل W300 بنظر می رسد زيرا ابعاد آنها دقيقا يکسان است ، اما W300 ويژگی های بيشتر و صفحه نمايش بهتری دارد . سونی اريکسون Z530 نخستين تلفنی است که با نوع جديد کارت حافظه Memory Stick Micro (M2) کار می کند . ظاهر تلفن عمدتا نظر خانم ها را جلب می کند .

مزايا :
 

• اندازه نسبتا کوچک و وزن کم
• طراحی عالی
• ساختار مستحکم
• محل کارت حافظه
معايب:
• وضوح پايين در صفحه نمايش اصلی
• دوربين ضعيف
• راديو FM ندارد
• طراحی صفحه کليد چندان مطلوب نيست
• نوع کارت حافظه M2) Memory Stick Micro ( بسيار جديد و ناشناخته است .

طراحی
 

صفحه نمايش اصلی دارای ٦٥ K رنگ است . اين مدل جديد ، محل کارت حافظه و حافظه داخلی زيادی دارد . نخستين برداشت از مدل Z530 اين است که بعلت نمای پلاستيکی آن ، تلفن بسيار مستحکمی بنظر می رسد . قابهای آن بخوبی طراحی شده اند و منفذی بين آنها وجود ندارد . قاب های جلو و پشت دستگاه از پلاستيک مات ساخته شده اند که اثر انگشت را نشان نمی دهد و تنها ايراد آن ، اين مورد است که رطوبت دست کاربر را بصورت قطره های عرق نشان می دهد .
Z530 تلفن نسبتا کوچکی است که ابعاد آن ٩٠ x ٤٧ x ٢٤ ميليمتر و وزن آن 93 گرم می باشد . مکانيزم باز کردن دستگاه به خوبی کار می کند و فقط با استفاده از يک دست ميتوان تلفن را باز کرد . گزينه ای در منو وجود دارد که با استفاده از آن می توان ، عمل باز کردن را با يک صدای پلی فونيک همراه نمود . اين تنها صدايی است که هنگام باز کردن تلفن شنيده می شود .

علامت Z530i بر يک صفحه فلزی کوچک روی قاب جلوی دستگاه قرار گرفته است که توسط نوار پلاستيکی مات احاطه شده است . صفحه نمايش ثانويه دستگاه درست بالای آن قرار دارد . اين صفحه فلزی کوچک و صفحه نمايش ، تنها قسمت هايی هستند که اثر انگشت را نشان می دهند . لنز دوربين و آينه خودنگاره در بالای قاب جلوی تلفن ديده می شود . لنز دوربين در Z530 توسط يک پوشش مکانيکی محافظت نمی شود . قاب جلوی دستگاه قابل تعويض است . اين تلفن در سه رنگ مشکی ، خاکستری و قرمز عرضه شده است . قاب پشت دستگاه مورد قابل توجه ای ندارد . آرم سازنده و بلندگو در قسمت بالای آن وجود دارد و در پايين آن نشان حک شده سونی اريکسون مشاهده می شود .

در واقع دکمه ای برای باز کردن پوشش باتری وجود ندارد و برای شل کردن آن بايد از ناخن استفاده کنيد . در زير پوشش يک باتری Li-Ion با mAh ٩٠٠ قرار گرفته که سيم کارت در زير آن و محل کارت M2 در طرف راست آن قرار دارد . کارت حافظه M2 بسيار جديد است و در بازار وجود ندارد و بعلت اندازه کوچک ١٥ x١٢.٥ ميليمتر آن وارد بازار موبايل شده است . طرف چپ تلفن دارای دو قسمت مهم است . نخست اينکه دکمه ولوم در بالای آن قراردارد و در هنگام بسته بودن دستگاه با فشار دادن آن ، صفحه نمايش بيرونی اطلاعاتی در رابطه با وضعيت باتری را نشان می دهد و ديگر اينکه در قسمت پايين طرف چپ دستگاه ، علامت M2 مشاهده می شود که محل کارت حافظه است . طرف راست تلفن فقط دارای گيرنده مادون قرمز است . Hanger معروف سونی اريکسون در بالای تلفن وجود دارد که آنتن را پنهان می کند . پورت کابل در قسمت پايين دستگاه قرار دارد .

صفحه کليد :
 

طراحی صفحه کليد Z530 بسيار جالب است . کليدهای عددی از دايره های منطبق بر يکديگر ساخته شده اند . اين ترتيب برای نوشتن SMS مناسب است و تشخيص دکمه ها آسان می باشد . اما ساير قسمت های صفحه کليد ، معايبی دارد . کليدهای قسمت فوقانی بسيار کوچک هستند و بعلت درب دار بودن دستگاه دسترسی به آنها دشوار است . آنها بالای دکمه Back و دکمه C قرار دارند .


منبع:www.irmob.com